Case study – InnFlow
InnFlow
Jak właściciele InnFlow zdelegowali 90% zadań operacyjnych i skupili się
na rozwoju strategicznym firmy
Nazwa firmy: InnFlow
Branża: Usługi Informatyczne
Wielkość: 10 osób
Kilka słów o firmie:
InnFlow to firma wspierająca organizacje w transformacji cyfrowej za pomocą
elestycznego systemu Webcon BPS. InnFlow automatyzuje procesy obiegu
dokumentów, informacji i usprawnia procesy za pomocą nowoczesnej technologii LOW-
CODE. Firma wspiera min. takie firmy jak Fraikin Polska, Perła - Browary Lubelskie,
Mastermedia, czy Medisept.
Sytuacja przed współpracą:
Właściciele InnFlow dołączyli do programu ProfitMAP z potrzebą usamodzielnienia
swojego zespołu i chęcią wygospodarowania czasu na pracowanie nad firmą
strategicznie. Wynikało to z faktu, że do tej pory głównie pracowali operacyjnie w
projektach, nadzorowali je i często sami osobiście je realizowali.
Firma prowadzi wiele projektów jednocześnie, wspierając klientów w automatyzacji
procesów. Ambicją właścicieli było przejście od zadań operacyjnych do zadań
strategicznych tak, aby rozwijać firmę na trwałych fundamentach, obsługiwać coraz
większych klientów i utrzymać zakładany poziom jakości usług.
W ramach współpracy określiliśmy główne obszary do rozwoju:
1. Opisanie i analiza wszystkich zadań, które wykonują właściciele będąc
operacyjnie zaangażowanymi w projekty.
2. Zaangażowanie zespołu w transformację firmy.
3. Wybór lidera, który zadba o jakość i operacyjne funkcjonowanie organizacji.
4. Stworzenie procesów i instrukcji do prowadzenia i rozwijania projektów.
5. Wdrożenie metody OKR do realizacji celów.
6. Wprowadzenie metod mierzenia i kontrolowania nakładów pracy w projekcie.
Zaangażowanie zespołu:
InnFlow to zespół ekspertów i specjalistów w zakresie systemów informatycznych.
Właściciele chcieli zaangażować zespół do procesu transformacji firmy tak, aby każdy z
pracowników był częścią zmiany i rozwijał się wraz z firmą. Kluczowe i pozytywnie
zaskakujące było spotkanie z całym zespołem, na którym właściciele podzieli się swoją
wizją i pomysłem usamodzielnienia organizacji. Zakomunikowali zespołowi, że
chcieliby przejść na działania strategiczne, większą uwagę przykuć do pozyskiwania
nowych klientów i całościowego rozwoju firmy. Zespół zaakceptował ten plan i chętnie
zaangażował się w prace oraz wspólne budowanie firmy. Jednocześnie okazało się, że
wyłonił się z zespołu naturalny lider, który stał się prawą ręką właścicieli w kontekście
pracy na poziomie jakości i nadzoru nad projektami. Dzięki temu właściciele szybciej
mogli przesunąć się na obszar strategiczny i łatwiej pozyskać klientów oraz partnerów.
Zespół poczuł się doceniony, ważny i sprawczy w tym jak rozwija się InnFlow.
Cele Strategiczne:
W trakcie programu przełomowe okazało się zdefiniowanie celów strategicznych.
Właściciele zdefiniowali pierwszy cel OKR w zakresie usamodzielnienia zespołu i
wyjścia z pracy operacyjnej. Celem było pozostawienie jedynie 10 % własnego
zaangażowania w ten obszar, które wcześniej wykonywali.
Określono kluczowe obszary działania firmy oraz projekty. Następnie właściciele razem
z zespołem określili wizję InnFlow oraz konkretne kroki, które trzeba wykonać, żeby
urzeczywistnić plan. Postawiono cele strategiczne dla całej firmy jak i dla
poszczególnych projektów. Dzięki temu każdy wiedział, w którym kierunku podąża firma
i jaki jest jego/jej wkład w rozwój.
OKR
OKR to metoda, która pomaga tworzyć konkretny i mierzalny zbiór zadań, które
prowadzą do osiągnięcia celu jakie stawia sobie organizacja. W InnFlow cały
zespół zaangażował się w ustalanie celów długofalowych, a następnie stworzenie
kwartalnych celów i kroków, które trzeba wykonać. Usprawniono zarządzanie
projektami i procesy wewnętrzne, a pracownicy uzyskali więcej swobody i
decyzyjności. To sprawiło, że każdy jest w pełni skupiony na zadaniach i wie, że
wszyscy grają do jednej bramki. InnFlow w każdym kwartale stawia kolejny krok w
rozwoju i osiągnięciu długoterminowych celów. Właściciele rozwijają firmę w
kierunku turkusowej organizacji, co sprawia, że każdy ma duży wpływ na to jak
realizowane są projekty i jak funkcjonuje firma.
Rezultaty udziału w programie ProfitMap:
- Właściciele zdelegowali 90% dotychczasowych zadań operacyjnych.
- InnFlow skutecznie pozyskuje nowych klientów i partnerów.
- Wzrosło zaangażowanie zespołu w rozwój firmy i codzienną pracę.
- Firma zwiększa zatrudnienie i realizuje nowe projekty.
- Pracownicy dokładnie wiedzą co i kiedy mają robić oraz jak reagować, jeśli
powstaną jakieś problemy.
- Firma jest gotowa na wzrost, może obsługiwać większą liczbę klientów.
Chcesz zobaczyć jakie wyniki osiągniesz
we współpracy z BusinessMasters?
Zamów bezpłatną
konsultację
Skontaktuj się z nami, klikając poniższy przycisk i zapytaj o cokolwiek - nasi specjaliści są gotowi pomóc!