You are currently viewing Ultrasolidne podstawy marketingu dla średnich firm lokalnych 

Ultrasolidne podstawy marketingu dla średnich firm lokalnych 

Czy jesteś przedsiębiorcą małej lub średniej wielkości? Jeśli tak, być może wydaje Ci się, że jeszcze nie potrzebujesz marketingu. 

Stany Zjednoczone są światowym numerem jeden, gdy chodzi o liczbę przedsiębiorców funkcjonujących na rynku. Na drugim i trzecim miejscu plasują się kolejno Niemcy i Wielka Brytania. Nie bez powodu w tak niewielkim miejscu jak Dolina Krzemowa powstały najszybciej rozwijające się firmy na świecie w historii ludzkości. Jednym z kluczowych czynników w tej kwestii pozostaje świadomość dobrych praktyk. Pozwól, że wyjaśnię – gdy rynek staje się tak konkurencyjny, te najlepsze praktyki zaczynają być dostępne dla wszystkich. 

W konsekwencji rynek znajduje nowe metody na osiąganie przewagi konkurencyjnej. Amerykańscy przedsiębiorcy muszą być zdolni do ciągłego śledzenia tzw. “state-of-the-art” czyli z języka angielskiego najnowocześniejszych i przełomowych rozwiązań dla danej branży. Właśnie to sprawia, że te a nie inne kraje przodują w dziedzinie technologii i biznesu. 

Czy musisz inwestować tysiące złotych? ​

Odpowiedź jest prosta: nie. Nie potrzebujesz wyjątkowo skomplikowanej strategii marketingowej w małej firmie, jednak warto znać kluczowe wskaźniki, które mogą pomóc Ci zaimplementować w ramach Twojego biznesu najlepsze praktyki i ukształtować Twoją komunikację tak, aby możliwie najskuteczniej trafiała do Twojego klienta lub użytkownika i wpłynie na niego. 

2 łatwe do zaimplementowania systemy

Jeśli Twój biznes już istnieje..

Po stworzeniu budzącego podziw produktu, należy skoncentrować swoje wysiłki na marketingu i sprzedaży. Do podstawowych najlepszych praktyk marketingowych, w których stworzeniu możemy Ci pomóc, należą: 

Jeśli tworzysz nowy produkt lub usługę...

Poniżej możesz zaobserwować model wzrostu z Doliny Krzemowej, który pomoże Ci zweryfikować, w jakim kierunku zmierza Twój produkt lub usługa i jak wykonać kolejny krok. 

W ofercie Business Masters posiadamy szkolenia, które mogą pomóc zarówno Tobie, jak i Twojemu zespołowi zaimplementować wszystkie najlepsze praktyki należące do podstaw najwyższej klasy marketingu. 

Adrian Moreno

Adrian Moreno

Konsultant Business Masters, doradca zarządów ds. rozwoju, growth hacker ["haker rozwoju"] w sektorze B2B dla firm z pierwszej półki (Asseco, Subex, Noyen, Cyberproof) z dużym doświadczeniem w zakresie internacjonalizacji polskich firm za granicą, Growth hacking to metodologia, która pozwoliła Emmanuelowi Macronowi wygrać wybory, została również wykorzystana w Dolinie Krzemowej do zwiększenia wzrostu najszybciej rozwijających się firm na świecie (AirBnB, Facebook, Uber, Paypal, Dropbox, itd.).

Dodaj komentarz